Search This Blog

Loading...

Monday, January 30, 2012

More Umno names linked to ‘errant’ Lajim

Luke Rintod

Bets are on in Sabah as to how many of Umno's current and former representatives will be quitting the party to join the opposition.

KOTA KINABALU: Rumours of Umno strongman Lajim Ukin quitting Umno has gained momentum with more politicians touted to leave with him.

Speculations are rife that aside from Umno’s Bongawan assemblyman, Karim Bujang and former chief minister Osu Sukam, others likely to follow Lajim are Pantai Manis representative Abdul Rahim Ismail, ex-Banggi rep Amir Kahar Mustapha, former Land and Co-operative Development Minister Kasitah Gadam and Upko’s deputy president Wilfred Bumburing

All are rumoured to be joining Lajim in Sabah People’s Front (SPF), currently an opposition party supportive of Jeffrey Kitingan’s Borneo Agenda.

SPF, which has been linked to Lajim, has already said that Jan 31 is an auspicious date to make an “important announcement”.

Lajim, who is also federal deputy minister of local government and housing, was conspicuously left out from recent Umno and government functions in Beaufort, lending credence to rising rumours.

Word has it that Lajim, who is Beaufort MP, was denied the opportunity of handing out the RM500 government cash vouchers to aid families in his constituency.

“He was not even invited,” alleged one aide who refused to be named.

According to party insiders, Lajim was not amused, and his boys are already drumming up a fight against “those” who would want to see the end of their popular boss.

“Not enough with not inviting, they cancelled (or postponed) a ground-breaking of a mosque in Beaufort planned for this Saturday (Jan 28) where Lajim is scheduled to officiate,” alleged another furious supporter.

Meanwhile one of Bumburing’s men, when approached by FMT yesterday, SMSed that ‘something’ was brewing.

His text reads: “Wait for Upko’s pull-out (from BN)… otherwise SPF with Lajim,”.

SPF readying itself

Lajim caught the attention of many a few weeks ago when rumours of him quitting Umno surfaced. And this culminated with his absence during the recent visit by deputy prime minister, Muhyiddin Yassin.

An explanation by one of his aides that he was in China for medical check-up failed to quash the rumours. In fact, coffee shops and local newspapers have since carried speculative news on it.

Meanwhile roads plying Lajim’s hometown in Klias, Beaufort were littered with flags of SPF, further fueling speculations on the subject.

“Certain Umno politicians are trying to get the district councils to order the taking down of those SPF flags, as they claimed it is not yet election time,” claimed a supporter of the party in Kota Kinabalu.

However, he said, they would not bring down their flags as Umno is also doing the same every time it has functions anywhere.

“Wait for our function lah, we also have rights to display our flags. Wait lah for Jan 31,” said another.

Although Lajim has consciously avoided the press, a small news report carried by a local newspaper yesterday has caused a buzz.

Lajim had reportedly said that Barisan Nasional was not biased or power crazy as alleged by the opposition.
“We are not a government that is greedy and unfair. We share the power fairly and all races have their representatives in the government,” he had reportedly said.

The same report also quoted Lajim as saying that he “hoped the people could properly assess who carries the responsibility honestly without prejudice and who is good at making promises and throwing allegations”.

The report said that Lajim had uttered these words during a walkabout to distribute Chinese New Year greeting cards in Kuala Penyu which meant it was most probably held last week.

Nonetheless, his ‘alleged’ statements has only raised more questions.

58 comments:

  1. Tunggu lah lajim keluar BN baru komen.Sekarang ni macam kasi publisiti murahan dengan dia pula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga, tunggulah sehingga Lajim sah keluar parti sebelum membuat spekulasi. Belum ada pengumuman daripadanya lagi.

      Delete
    2. pasti Lajim akan terus bersama UMNO.

      Delete
    3. ada pihak yang sengaja untuk menghuru-harakan BN dengan menjadikan Lajim sebagai sasaran. tidak usah memperbesarkan isu ni sebab Lajim sendiri sudah menyatakan bahawa beliau tetap akan setia bersama UMNO/BN.

      Delete
    4. Harap Lajim masih dengan UMNO.Cepatlah bagi penjelasan rakyat pun tidak sabar mau tau.

      Delete
    5. spekulasi saja bah ni...

      Delete
    6. rasanya ini cuma khabar angin saja yang sengaja dimainkan..

      Delete
  2. hebat ka sangat dia ni?.... katak si lompat katak.... tapi ni katak tidak bleh lompat tinggi pasal kaki dia pendek..hahahahah... pencen la kawan... yg takut kau pencen crony crony kau la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita ini mudah lupa yang Lajim Okin inilah yang memberi nafas kepada BN UMNO untuk mengambil alih Sabah daripada PBS.Lajim adalah salah seorang daripadanya (yang lain kita simpan dulu).

      Kalau Lajim ini tidak bersetuju cara penamaan calon (katakan Lajim tidak di calon kan sedangkan dia adalah Ketua Bahagian dan AMT UMNO - ini agak pelik kerana permainan MUSA AMAN _ BENGALI BINGKUL).

      Kita tunggu PRU 13 nanti siapa dia BIJI MATA yang berani mengalahkan LAJIM.? Masa itu semua ahli dan penyokong SAPP akan bersama Lajim,begitu juga Bisayah lain.

      Kita orang luar cobalah jangan komen berlebih lebihan kerana kita bukan pengundi Beaufort.Bagus jugalah Lajim ini MEMBERONTAK supaya MALAYA sedar jangan terlalu percayakan cakap MUSA AMAN SAHAJA.

      Kita tunggu ramai lagi MP dan ADUN BN keluar berhijrah pada PRU 13.


      Zalis

      Delete
  3. Sudah la tu jangan lagi di sensasikan berita ini.Kamu ingat Lajim ni hebat ka? Bagi saya tidak lebih dari ketua kampung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. What Lajim is so popular. What good have he made to the people??? I mean there is but i wouldn't trust a leader who has a habbit for jumping from one party to another.

      Delete
    2. isu seperti ini sengaja dimainkan oleh sesetengah pihak.

      Delete
  4. Apa salahnya menggantikan calon yang lebih sesuai dan layak sebagai calon baru? Rakyat pun mahukan yang terbaik untuk mereka bukan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mungkin muka baru harus diketengahkan...yang lama akan expired..

      Delete
  5. I believe the people know how to evaluate between the good and bad

    ReplyDelete
  6. Semakin panas isu pasal lompat parti. Lajim telah buat kenyataan pasal hal tu. tidak la apa lagi kenyataan lepas ni. Nama2 yang tersenarai tu pun belum lagi ada kenyataan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum tentu lagi kalau lajim akan lompat party lagi.

      Delete
    2. tidak usahlah melompat parti lagi. usia pun sudah mencapai usia pencen. lebih baik terus setia dengan parti yang ada sekarang.

      Delete
  7. mcm2 spekulasi mengenai Lajim, namun semua ini tak boleh dipercayai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang sukar dipercayai sebab semua pasti mainan politik.

      Delete
    2. I don't know what to believe. we will just have to wait for Lajim to give his official annoucement.

      Delete
    3. ya..spekulasi seperti ini tidak patut dimainkan..

      Delete
  8. "..his ‘alleged’ statements has only raised more questions.."

    He asked people/voters to think very carefully in deciding the most suitable candidate in 13th GE.

    ReplyDelete
  9. What's the update of this news?

    ReplyDelete
  10. If Lajim wants to quit, then quit already.. Why have to wait so lot for him to give an official annoucement.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau lajim mahu lompat kah, bersara kah itu pilihannya sendiri..

      Delete
  11. Aaahhh, ada saja isu yang ditimbulkan bah. Kalau memang niat mahu berenti lama sudah bah tu berenti.

    ReplyDelete
  12. Lagipun kalau sia tak silap sudah bah si Lajim ada komen pasal isu yg kununnya dia mo kuar parti tu. Ada-ada saja entah lepas ni apa lagi yg timbul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lajim sudah pun menyatakan dia bersama BN..jadi isu ini tidak patut timbul lagi.

      Delete
  13. UMNO give him platform to serve the people, I don't think he'll just go.

    ReplyDelete
  14. Lajim ini akan terus setia bersama BN.

    ReplyDelete
  15. New face candidates are much welcomed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup!we don't need the rotate leaders. moreover, these day majority of the voters is young peoples. i think they want the new and fresh leaders.

      Delete
    2. ya...jika diketengahkan calon muka baru rasanya lebih baik lagi.

      Delete
  16. Harap lebih ramai pemimpin BN di Sabah akan keluar parti...berjuanglah utk kepentingan rakyat Sabah melalui parti2 tempatan. Ini Kali Lah!

    ReplyDelete
  17. IF lajim leaves UMnO I salute him. After all he was the one who cost PBS to fall and because of this the people of Sabah suffered undeer the mercy of UMNO. The UMNO thieves steal, rob, kill, bully, humiliate Sabah people for too long. I am glad Lagim repent and it is not too late. Now you know theses thieves are evil. Sabahans should never join hands with the thieves. Do ever joi9n them again for your children's sake. Kick them out and fast.

    ReplyDelete
  18. Kalau si Lajim keluar BNUMNOpun apa yang kamu sibuk2. Si Lajim ini bukannya berguna betul juga.

    Sama saja dgn dorang si Pairin Talou. Kalau sia jumpa si Lajim, pasti saya hadiahkan dia dgn KATAK!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau Lajim keluar dari BN, SAPP jadi parti pertama offer beliau pangkat dalam parti.. jadi rebutan ba si Lajim.. itupun kalau dia keluar la..

      Delete
  19. Datuk Lajim still in BN Sabah.. So we don't need to listen for the rumours.

    ReplyDelete
  20. Maybe have someone want to dropping the ability and credibility of Datuk Lajim.

    ReplyDelete
  21. Belum ada lagi pengumuman dari Lajim, harap beliau buat keputusan yang betul.

    ReplyDelete
  22. teruskan usaha mensensasikan khabar angin.. bila tidak ada isu lain yang hendak dibangkitkan, khabar angin pun jadi la..

    ReplyDelete
  23. lompat parti biasalah...bukan perkara besar pun...tapi jaga2...kalau lompat tu jangan masuk perangkap..

    ReplyDelete
  24. lebih baik semua pihak fokus terhadap isu lain yang lebih penting.

    ReplyDelete
  25. Fokus kepada rakyat. Turun padang dan memahami keperluan rakyat, ini lebih penting berbanding dengan Lajim.

    ReplyDelete
  26. Ada juga pihak bertujuan untuk menjatuhkan imej Lajim.

    ReplyDelete
  27. Budaya melompat parti adalah kebiasaan dalam dunia politik ini.

    ReplyDelete
  28. Harus tunggu dan hormat keputusan Lajim sama ada melompat parti atau bersara. Tiada apa yang perlu ditumpukan perhatian sebenarnya. Rakyat jauh lebih memerlukan perhatian.

    ReplyDelete
  29. Lajim harus membuat keputusan dan mengumumkan status beliau supaya tiada pihak yang memainkan isu ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lajim has many chances of making his stand clear but so far he has not make any clarification on his part. It was said that he will declare his intention during January 31, now its already February 18.

      Delete
  30. Let’s wait and see what happens next.

    ReplyDelete
  31. There are some issues deliberately played by some parties.

    ReplyDelete
  32. I suppose the people know the right from wrong.

    ReplyDelete
  33. Let him have it officially announced.

    ReplyDelete
  34. Could this be a rumor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Only time can tell, we should wait for the next general elections to see if these candidates will be dropped.

      Delete
  35. Those candidates that are no longer relevant should be replaced with someone who are more capable, is that a wrong?

    ReplyDelete