Search This Blog

Friday, June 22, 2012

Star leader condemn Ewon for threatening rakyat who dislike BN


By Jalibin Paidi


RANAU : I am shocked to read YB Dr Ewon Ebin's statement today where he was reportedly to have said that he would not assist now those who support the opposition because it was not Barisan Nasional policy.

He said so in his speech made at a meet the people session at Kampung Wakaku in Paginatan near here a few days ago and carried by a local newspapers (Daily Express) today.

Ewon said: "Honestly i cannot assist those who support the opposition because i hold true to the BN government concept which is different from the opposition party's concept".

His words could be taken as a threat against the rakyat as a whole, when he knows best that no matter which party the people support, they still are bona fide citizens of Sabah and Malaysia and therefore entitled to assistance from the government.

What Ewon promoted in his speech was sheer arrogance of power and signal his paranoia of a shifting allegiance of the disenfranchised Sabahans including many Dusuns in Paginatan and Ranau.

Isn't it a practice of a civilised democracy to allow citizens freedom of expression or association with any legitimate party they believed in its struggle?

On Ewon's contention that only BN can bring development and assistance, this is a misguided belief, as anybody can work to bring development and that it is the government that are entrusted to manage the people's money and it is not BN that is the only one who can bring development.

In fact because of the growing strength of dissents and opposition in Sabah, the government tends to listen and give more development to Sabah now. If not, then BN leaders like Ewon would just take the people's support for granted.

Ewon must also be reminded that he was once in opposition PBS and he should be able to appreciate his experience with the people then and not replicate what his masters UMNO was telling him to say now.

The people are wise and need not be threatened with such arrogant words even though they are now supporters of parties other than the UMNO-led BN.

Issued by KG Publicist

90 comments:

  1. Thats ok, let him continue with his threat. We'll just let him know that we will not be able to assist him when we take Sabah out of Malaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SABAHANS - UMNO TAUGHT THE TRAITORS SUCH TRICKS OF TRADE WHEN UMNO FIRST USED THE THREAT OF FOREIGN INVASION TO PRESSURIZE & BLACKMAIL US INTO "MALAYSIA".

      When we take Sabah out of Malaysia- Musa will be one of the first one to be arrested with Pairin & charged for corruption, abuse of power, grand robbery and treason.

      Delete
    2. Threaten Ewon for nothing? So childish.

      Delete
    3. BALLS CARRIERS

      Delete
    4. Star cuma memutar belit kenyataan Ewon Ebin untuk mengelirukan rakyat.

      Delete
    5. Ewon dan PBSnya sudah terasa dengan bahang kepanasan STAR di Ranau dan bercakap apa saja yang dia tidak faham untuk merai simpati rakyat*

      Delete
  2. Barisan Nasional policy is to issue threats and money to win votes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The people should not believe in the oppositions, you all are being cheated!!!!!

      Delete
    2. BN is the one who cheated the peoples...their slogan is RAKYAT DIDAHULUKAN,PENCAPAIAN DIUTAMAKAN...but now it changed to RAKYAT DIUGUT,UNTUK KEPENTINGAN BN...BN SUCK....STUPID.!!!..

      Delete
    3. I wish to say that the oppositions are having the same intention too.

      Delete
    4. When we look at Malaysia's political history, we can conclude that it has been Barisan Nasional policy to issue racist, religious threats and infrastructure development funds and money to win votes and that's how BN stayed in power for more than 50 years.

      Delete
  3. REMEMBER that incident in Sarawak where a pensioner's payments were stopped by the responsible Minister because he voted against BN?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Further proof that BN threatens the people who support the Opposition.

      Delete
    2. SARAWAK MINISTER JAMES MASING WARNED VOTERS "JAGAN LAWAN TAUKE (TOWKAY)"

      Only a gangster like those in power threaten people with such words.

      This type of towkays are headed by big brother Taib down and his gang with men like Masing betrayed his people and electorate and joined Taib, his family cronies and that class of timber tycoon originating from Sibu who all pillaged Sarawak are a criminal syndicate.

      Sabah has had 14 Chinese Ministers and many of them participated in robbing the people and country. They have also become adept at threatening the people with blackmail to extract their vote while robbing them.

      A new Sabah government after we get our independence from Malaya- must set up an Justice commission to investigate and bring to trial and punish all these criminals.

      Delete
  4. memang lah begitu kalau sudah ditolak rakyaat,salah satu cara ada lah menghukum rakyaat sendiri,bagi saya slogan membantu bangsa sendiri pada diri pemimpin BN sudah tidak ada,mereka hanya tahu menggretak saja,itu lah rakyaat sabah, kita kasi sikul tinggi anak kita supaya kita tidak makan gretak,kalau pemimpin pukul meja kita angkat meja,baru lah diaorang tahu siapa yang berkuasa sebenarnya mereka kah atau rakyaat

    ReplyDelete
    Replies
    1. I never heard of Ewon threatening people who disobey BN. Come on, is this another way of making story to let me believe that STAR has been victimized?

      Delete
    2. Mustahil Ewon mengeluarkan keyataan itu, ini hanya cakap kosong sahaja.

      Delete
  5. peranan kerajaan adalah membantu rakyat, tak kira rakyat itu penyokong kerajaan atau pembangkang, pemberian bantuan kena adil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembangkang hanya menginginkan kuasa sahaja. janganlah terpedaya dengan kata-kata janji mereka.

      Delete
    2. cuma ada pihak yang cuba politikkan bantuan ni hingga jadi satu isu yang besar termasuklah BR1M.

      Delete
    3. BN cuba mengekalkan kuasa dengan cara mengugut rakyat...jangan tuduh pembangkang hanya ingin kuasa...sedangkan wakil rakyat BN yang menerajui kerajaan menyalahgunakan kuasa untuk kepentingan diri dan bukan untuk rakyat...kalau BN tidak menginginkan kuasa barulah anda boleh menuduh pembangkang hanya inginkan kuasa...tapi mungkin BN tidak lagi menginginkan kuasa jadi...INI KALI LAH...

      Delete
    4. kerajaan yang baik pasti akan disokong oleh rakyat..YB adalah wakil rakyat...jadi membeza-bezakan rakyat adalah bukan ciri seorang wakil rakyat tetapi seorang yang takut akan hilang kuasa dan kedudukan.

      Delete
    5. Tak payah la nak tuduh Ewon nak ugut orang pula. Ni kan namanya fitnah. Tak baik nak adili orang macam tu.

      Delete
    6. Kerajaan tidak akan mengugut rakyat, jangan cepat terpedaya dengan fitnah yang cuba menjatuhkan kerajaan ini.

      Delete
  6. kerajaan mmg adil dalam memberi bantuan, seperi bantuan BRIM, semua rakyat mendapatnya tanpa mengira kaum, agama dan penyokong parti mana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BR1M seterusnya biarlah tidak berlaku keciciran atau ada warga asing yang dapat.

      Delete
    2. BRIM adalah wang rakyat kepada rakyat sepatutnya BN tidak perlu mempolitikkan duit rakyat untuk kepentingan diri...

      Delete
    3. BN tidak mempolitikkan BR1M tetapi pembangkang lah yang mempolitikkannya..

      Delete
    4. BN sudah mempolitikkan BR1M yang Kedua untuk memancing lebih banyak undi sebelum umum PRU-13.

      Delete
    5. STAR is merely being jealous.

      Delete
  7. Salah fahamlahh ini, beliau tidak maksud begitu...

    ReplyDelete
  8. Who are you to say BN is threatening the people?

    ReplyDelete
    Replies
    1. If only you were on the opposite side of the pitch then you would know.

      Delete
    2. WHO BN THAT IS IT IMMUNED FROM CRITICISMS?

      Read up what UMNO & Co said and threatened the people with before & during Bersih 1, 2 & 3.

      1. Favourite threat is "you are a communist" - in the past this instantly shut people up because it was such a serious threat as you could be false accused detained and jailed without trial.

      2. "Don't start another May 13" - this threat also intimidated people from exercising one of the few avenues of democratic expression- this is to demonstrate and vote with your feet. The Bersih movement has for the moment reduced fear of this UMNO blackmail.

      3. In the past they also used the general threat of "not opposing your government" implying that we have to accept what BN dictates to us. This is playing the people's respect for authority. The above comment is in this category. But the situation has changed dramatically in Malaya, Sabah and Sarawak. The people are standing up to UMNO BN nonsense and shenanigans.

      It is one of our democratic rights as citizens to criticise any gov't for not doing the right thing and not be punished for it - not like that Sarawak pensioner who was targetted for voting against the BN.

      4. A popular blackmail is to withhold development funds from poverty stricken areas. Perhaps the fact that Sabah and Sarawak have been so deprived of "development" may be de to the fact the people are against them? Other than corruption?

      So why should we criticise and take action against a corrupt government?

      Delete
  9. Lain kali jangan terlalu terasa. Bukan bermaksud Ewon mengugut rakyat yang tidak menyokong BN cuma cara beliau menyampaikan sahaja seperti mengugut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka lain kali beliau harus berhati-hati dalam menyampaikan ucapan dan kenyataan...nanti rakyat salah faham dan kecil hati..

      Delete
  10. Rakyat mempunyai hak untuk memilih parti yang mereka suka dan tidak ada halangan untuk itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun tiada halangan..

      Delete
  11. Biarlah Ewon cakap macam tu, yang penting rakyat tahu mahu buat apa:)

    ReplyDelete
  12. Tapi, rasanya bukan ugutan ba tu... Itu cuma pandangan Ewon ja:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pandangan kepala otak..terang-terangan cuba mengugut....

      Delete
  13. Star ni tahu cari point saja, macamlah diri tu sempurna.

    ReplyDelete
  14. Kalau pemimpin guna ugutan untuk mendapat sambutan itu bukan pemimpin namanya tapi samseng mengamuk.Buang saja orang begini jangan lagi fikir dua kali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. samseng BN mula menonjolkan amukan gila mereka...tidak perlu fikir lagi..buang terus...

      Delete
  15. Rakyat tak perlu risaulah... Kuasa kan ada ditangan rakyat jadi undilah siapa saja asalkan layak diundi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu
      INI KALI LAH

      Delete
  16. Soal, si Ewon ni biarlah saja. Rasanya dia takda niatpun mahu mengugut cuma mahu memastikan kalau sokongan padu diberi lebih mudah utk kerajaan bantu rakyat:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan soal si Ewon saja...tapi beliau telah mengakui itulah konsep BN iaitu mengugut rakyat....tolak BN...

      Delete
  17. biasalah dalam politik bah...bukan perkara serius pun...terpulang kepada kita sebagai rakyat yang berhak untuk memilih menilainya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam politik budaya mengugut merupakan perkara yang serius kerana ia boleh melemahkan proses demokrasi...iaitu tidak menghormati pilihan rakyat...parti yang menerajui kerajaan sekarang memang tidak boleh dipakai sudah....ganti baju...

      Delete
    2. Rakyat jangan mudah terpedaya, sudah jelas keyataan Ewon di putar belit oleh pembangkang.

      Delete
    3. Ini cuma pandangan beliau. Harap beliau tidak membuat andaian atau rekaan sendiri.

      Delete
  18. Support the winning party.

    ReplyDelete
  19. The people of Sabah should not feel threatened.

    ReplyDelete
  20. Political games and crisis everywhere.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang ini semua pun mahu dimanipulasi untuk kepentingan politik.

      Delete
  21. We are not been threatened by any party.

    ReplyDelete
  22. Sabah for life…one people!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MALAYSIA = COLONIZATION

      MALAYSIA DAY = COLONIZATION DAY

      DON'T CELEBRATE THIS COLONIZATION DAY!

      Delete
  23. Pemimpin ini sudah lapok jadi rakyat patut fikir untuk mendapat yang baru.Lagipun kalau guna ugutan itu salah jadi sudah tidak layak menjadi pemimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The people should not need to be threaten. Just vote wisely!

      Delete
  24. Ewon's statement has made the people think negatively about BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. his statement may lead to the decrease of supporters in BN.

      Delete
  25. I wonder what Ewon have to say about this article.

    ReplyDelete
    Replies
    1. clearly, Ewon has made a mistaken in making such statement. His statement bring consequences to BN.

      Delete
    2. atas pagar voters are boiling up over this issue...should say be end..

      Delete
    3. Rasanya Ewon bukan bermaksud begitu, cuma pembaca yang salah faham saja. Mana mungkin kerajaan akan menghasut rakyat untuk mendapatkan sokongan?

      Delete
  26. Ewon berhak membuat kenyataan beliau sendiri, tapi terpulanglah kepada rakyat bagaimana mereka membuat penilaian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lain orang, lain pandangannya. Kenyataan Ewon ini mudah disalah tafsir, lebih2 lagi oleh mereka yang memang tak bersetuju dengan beliau.

      Delete
    2. Betul tu, masing-masing ada pandangan sendiri, mereka yang suka mengkritik memang akan memutar kenyataan Ewon sehigga pembaca lain salah faham.

      Delete
  27. Apa sebenarnya maksud Ewon? Atau kenyataan beliau sengaja di putar belit untuk hangatkan keadaan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menilailah sendiri kenyataan tersebut.

      Delete
  28. Mungkin juga kenyataan itu bermaksud yang tiada erti beri bantuan kepada mereka yang tidak mahu tolong diri sendiri? Yang komplen saja banyak tapi sendiri tiada usaha.

    ReplyDelete
  29. Keyataan Ewon di putarbelitkan oleh pembangkang.

    ReplyDelete
  30. Mungkin beliau tidak bermaksud untuk mengeluarkan keyataan itu, cuma di salah erti kan oleh pihak tertentu sahaja, biasa la pembangkang ada sahaja mau cari isu.

    ReplyDelete
  31. Ungut mengugut itu perkara biasa dalam politik.

    ReplyDelete
  32. nothing is impossible in politics

    ReplyDelete
  33. He has to be careful with what he say in front of reporters

    ReplyDelete
  34. Dimana kebenaran dalam kenyataan ini. Yang pasti rakyat ada pilihan mereka sendiri.

    ReplyDelete
  35. Rakyat tahu apa yang patut untuk mereka. Rasanya perkara ini masih menjadi persoalan adakah rekaan semata-mata atau pun benar.

    ReplyDelete
  36. Terpulang kepada rakyat sendiri menilaikannya.

    ReplyDelete
  37. Ini semata-mata untuk melemahkan sokongan BN.

    ReplyDelete
  38. Rakyat juga susah membezakannya.

    ReplyDelete
  39. Kenyataan Ewon Ebih hanya pendapat beliau sendiri dan tidak mewakili kerajaan.

    ReplyDelete
  40. benarkah ini? atau ada yang disalah ertikan.

    ReplyDelete
  41. tapi setakat ini yang saya lihat, bila ada bantuan rakyat tidak kira parti akan diberikan.

    ReplyDelete
  42. lebih baik Ewon memberi penjelasan mengenai isu ini bagi mengelak ia terus dimainkan.

    ReplyDelete
  43. apa pun rakyat pasti dapat menilai samaada pemimpin itu menjalankan tugas atau tidak.

    ReplyDelete
  44. pemimpin2 pembangkang pun selalu membuat kenyataan yang berunsur ugutan.. kalau BN memerintah, negara akan bankrap.. kalau BN memerintah, sikap perkauman akan subur, kalau BN memerintah rakyat akan miskin.. etc etc

    ReplyDelete
  45. pemimpin2 Star pun kalau turun berkempen, tidak lepas juga tu statement berbentuk ugutan.. jangan tipu la..

    ReplyDelete