Search This Blog

Thursday, June 25, 2015

Mt Kinabalu to reopen to climbers in Sept

KUNDASANG - Mount Kinabalu is expected to be reopened to climbers in early September, said Sabah Minister for Tourism, Culture and Environment Datuk Seri Masidi Manjun.

The mountain, which stands at 4,095 metres, was closed to climbers following an earthquake in the state on June 5 that claimed the lives of 18 people comprising climbers and mountain guides.

Masidi said, however, the number of people on the mountain at any one time would be reduce by about half, from 192 to about 90, in the early stages of its reopening to climbers. “The safety of climbers is of utmost priority.

We do not want to take a risk by maintaining the number as in the past,” he told reporters after handing over contributions to the victims of the June 5 earthquake.

The earthquake, of magnitude 5.9, caused rocks and boulders to tumble from the mountain, killing the 18 people, and damaged property in the district of Ranau and surrounding areas.-- BERNAMA

1 comment:

  1. PENGAKUAN SAYA BERSAMA KELUARGAKU INI BUKAN CERITA ATAU PUN REKAYASA BENER-BENER TERBUKTI SAMA SAYA.
    Terima kasih sebesar-besarnya yang kami ucapkan kepada mbah warjoh yang telah memberikan keberhasilan dan keberuntungan bagi keluarga saya.berkat bantuan beliau saya sekarang sudah hidup tenang karena suamiku sudah punya usaha tambak yang luasnya sekitar 5 hektar kurang lebih. begitupun juga saya dirumah buka warung sembakau dan sekarang pun saya sekeluarga tidak di kejar-kejar hutang lagi. mulanya keluarga Kami di berikan angka gaib hasil ritual dari mbah warjoh yang sangat Jitu 100% dijamin tembus.sehingga keluarga saya sekarang merasa tenang lagi.sekali lagi terima kasih mbah jasamu dikeluarga saya tidak akan terlupakan.Jika anda butuh angka gaib hasil ritual mbah warjoh silahkan Tanyakan aja Pada mbah dinomer hp beliau di: 0851 4534 4218 Terima kasih.



    ReplyDelete