Search This Blog

Thursday, January 26, 2012

VVIP Sabah Lindungi Sindiket IC Projeck?



Saudara Pengarang,

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi penyayang, maka terlaknatlah saya jika mengeluarkan penulisan fitnah atau hasutan.

Namun demi namaMu Ya Rabbi, atas nama negara yang tercinta dan rukun negara yang saya junjung, maka wajiblah saya menyebarkan apa yang perlu untuk ikhtibar kita semua. Seandainya penulisan ini penipuan semata-mata, maka terkutuklah saya dan seluruh keturunan saya.

Jika sebelum saya menyertai PDRM, mungkin saya tidak percaya, tetapi semenjak peristiwa di suatu malam, ketika saya bertugas sebagai Anggota Cawangan Khas), barulah aku percaya bahawa Sindiket IC Projek memang benar-benar wujud.

Baru-baru ini, pasukan kami diarahkan membuat serbuan ke sebuah rumah di kawasan perumahan Taman Cheras Indah, Ampang,Kuala Lumpur. Dalam serbuan itu, pasukan kami menahan sepasang suami isteri yang mengaku sebagai rakyat negeri Sabah.

Namun seorang rakan saya, orang lama dalam PDRM mengatakan mereka sebenarnya asalnya adalah Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) dari Filifina beretnik Suluk.

Pada malam itu, pasukan kami merampas pelbagai dokumen seperti borang sebuah pertubuhan bernama 'Pertubuhan Bumiputera Bersatu Sabah' dan dokumen rasmi berupa resit sementara dan beribu kad pengenalan yang sudahpun diproses!.

Namun pada malam itu juga, seorang VVIP telah mencampuri urusan dan bidang tugas kami kerana beliau telah menghubungi 'orang atasan' kami dan mengarahkan pasangan terbabit dilepaskan bersama bukti yang kami rampas!.

Mengapa dan kenapa? Satu persoalan yang sukar saya dan kumpulan saya jawab. Mungkin benarlah bahawa mana-mana pemimpin SABAH adalah kaki rasuah dan suka menyalahguna kuasa.

Pada malam itu, kami terpaksa menelan kata-kata VVIP itu yang menghina profession polis dan menghina bangsa Melayu Semenanjung. Kami bukannya Anti-Orang Sabah. Sebagai anggota PDRM, kami sayangkan Anak Negeri Sabah termasuk suku kaum Kadazan, Rungus, Murut dan sebagainya.

Bagi kami, etnik Bugis dan Suluk yang ada di Sabah hari ini adalah pendatang yang majoritinya masih berstatus pendatang haram.

Mungkin apa yang terjadi di Sabah suatu masa lalu adalah satu kesilapan bangsa Melayu Malaysia, tapi kali ini apakah patut ia dipendam begitu sahaja? Tidak!

Lihat gambar sedutan borang keahlian Pertubuhan Bumiputera Bersatu Sabah (terpaksa disunting untuk mengelak disalahguna untuk tujuan songsang): ada yang tidak kena kerana menyenaraikan dokumen yang dimiliki pemohon termasuk IMM13.

Pasukan kami menyemak dengan Jabatan Pendaftar Pertubuhan Sabah dan dimaklumkan bahawa Pertubuhan Bumiputera Bersatu Sabah tidak dalam rekod mereka. Sewajarnya KDN perlu segera menyiasat perkara ini dan membatalkan sebarang permohonan (jika ada) bagi mengelakkan kegiatan suami isteri ini berkembang biak semula.

Memandangkan rakyat Sabah semakin bangkit memberontak, maka Sindiket Kad Pengenalan Projek ini memindahkan operasi mereka ke Semenanjung kerana di sini masih ramai PATI Myanmar, India, Bangladesh, Indonesia, Filipina, Thailand, Rohingya yang tidak berdokumen.

Salam Hormat,

“Kami Bukan Anjing”

BERKHIDMAT UNTUK NEGARA.

SB GELISAH

88 comments:

  1. memang pun wujud ! contoh No. KPT/Mykad Project I.C yg lebih awal zaman kerajaan BERJAYA H0288000 sehingga H0340000 berapa banyak ! H0340001 barulah di punyai oleh anak negeri Sabah bernama Bahon Bte Angkasa berasal daripada Pensiangan Sabah(mungkin sudah mati skrang,pasal maklumat ini diperolehi tahun 1994)skrng semua pemilik KPT ini sudah pakai Mykad.

    ReplyDelete
  2. UMNO = PTI

    NO UMNO = NO PTI

    Sarawak is a very good example!

    PURE Sabahans must unite to kick UMNO out from Sabah!

    ReplyDelete
  3. ....kami orang asal di SABAH memang sudah lama dihina-hina dan diperbodohkan oleh penyokong UMNO dan UMNO sendiri yakni BNlah juga. tengok saja pada komen-komen yang menyebut pejuang orang asal sabah sebagai "anjing". sedangkan kami hanya menuntut keadilan semata-mata. dengan hinaan ini kami tidak sekali-kali akan patah semangat maka lebih kuat lagi. sejak 48 tahun dahulu kami sudahpun dihina-hina dan diperbodohkan. dan article yang ditulis diatas memang salah satu bukti kukuh penghinaan terhadap orang-orang asal di SABAH.(terima kasih SB GELISAH)

    "... jangan sampai sejarah dayak mengejar madura di sampit(kalimantan 2001) berulang." - cari di google kalau mau tengok.

    ReplyDelete
  4. Parlimen harus meluluskan RCI untuk tujuan menyelesaian masalah PATI dan isu kerakyatan. KDN seharusnya lebih peka mengenai borang2 yang tidak berdaftar.

    ReplyDelete
  5. Ramai pemimpin Sabah dalam umnoBN juga telah mendesak penubuhan RCI di Sabah. diharap dapat dilaksanakan sebelum PRU13.

    ReplyDelete
  6. May the truth be revealed. Karma will haunt back the culprits!

    ReplyDelete
  7. Kabinet, KDN usah berteka-teki lagi dengan penubuhan RCI. Ya atau tidak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. seharusnya pihak persekutuan tidak perlu melengahkan masa mengenai RCI. pelaksanaan segera harus dilakukan. Isu ni sudah semakin parah.

      Delete
  8. Kerabat si Akjan melebarkan sayap ke Malaya nampaknya.

    ReplyDelete
  9. UMNO Sekong YB Shamsudin yahya pun seorang Pilak yang dapat FREE IC dan terus jadi bumiputra Sabah. UMNO adalah punca kemasukan PTI ke Sabah.

    ReplyDelete
  10. dakwaan ini kena disiasat kerana ia akan menjejaskan nama baik pemimpn2 Sabah, jika benar, ambil tindakan terhadap mereka yagg terlibat dalam sindiket tersebut.

    ReplyDelete
  11. jgn biarkan sindiket ini terus berleluasa, banteras hingga ke akar umbi.

    ReplyDelete
  12. Samanda, jika ikhlas mau siasat, buku Mutalib dan Dr Chong Eng Leong ada semua bukti2 dan sudah banyak kali mereka lapor kepada polis. Kenapa tiada tindakan sampai hari pun pasal Projek IC? Sendiri mahu ingat lah

    Janganlah kamu memperbodohkan rakyat Sabah lagi.

    ReplyDelete
  13. PATI yang sudah dapat I/C dan jadi warganegara Malaysia tidak harus di panggil PATI lagi.Mereka rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka mendapat IC dgn cara yg haram! bagaimana pula mereka menjadi rakyat malaysia.

      sepatutnya mereka ini akan disabit kesalahan, ditarik balik IC mereka dan dikenakan tindakan undang2.

      Delete
    2. sukar untuk mengesan warga yang mendapat kewarganegaraan secara songsang.

      Delete
    3. mereka sudah menjadi PATAI...hanya RCI mampu menyelesaikan masalah ini.

      Delete
  14. Bajingan Mahathir pengasas sendiket pengeluaran IC kpd pati di Sabah!

    Mahathir wajar di tembak mati di depan rakyat Sabah! tapi org Sabah masuh boleh bersabar terhadap kejahatah dan kebajingan mahathir..

    Tuhan sengaja memanjangkan umurnya supaya Bajingan mahathir sedar dosanya ini dan sepatutnya dia sujud meminta maaf kpd org Sabah.

    Di depan Hakim manusia, mahathir boleh merasuahkan supaya kesalahannya tidak disabitkan tetapi, didepan TUHAN HAKIM YG BENAR DAN ADIL, mahathir tidak akan terlepas!

    Mahathirlah ibu segala kejahatan di Sabah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini cerita tidak lagi mengejutkan saya.Berapa banyak ORANG SULUK (Hj Jalil daripada Kinarut - dapat KPPT beralamatkan Kg Labuan Kota Belud),Hjj Murdianah (Tinggal Kg Warisan ada KPPT ada Passport Indonesia),Amin Bakhtian JKKK Kg Warisan ada dua KPPT.Dua dia dalam bahagian UMNO Sepanggar,dia pakai yang palsu sekarang ada sudah yang betuk atas sokongan Persatuan Bugis dan UMNO Karambunai.

      UMNO ini sebenarnya pecinta PATI.Cuma orang Bajau Samah Karambunai tidak pandai FIKIR tentang masa depan mereka.


      Andi Kahar
      Kalansanan Inanam

      Delete
    2. SOOOOO TRUEEEE!

      Delete
    3. Jadi Sabah Ori sudah durang tu. Ntahla apa mahu jadi dengan Sabah sudah ni.

      Delete
  15. Kelam kabut sudah terjadi management kita.

    ReplyDelete
  16. This is our failure.

    ReplyDelete
  17. Harap pihak berkuasa akan menyiasat kes ini dengan lebih dalam lagi.

    ReplyDelete
  18. Macam mana dapat I/C secara haram kalau I/C tersebut di keluarkan oleh JPN dan sah di sisi undang-undang.Sudah dapat I/C bukan lagi PATI tapi rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
  19. jpn sabah patut berhenti memproses mykad bagi pemohon yang diragui

    ReplyDelete
  20. semua ni kerana duit dari sempadan sampailah ke JPN semua dok tuai hasil dari kemasukan PTI ke sabah harap tuhan tarik awal2 nyawa pengkhianat2 negeri ni

    ReplyDelete
  21. Hopefully this matter will get the attention of the committee that is responsible for the establishment of the RCI.

    ReplyDelete
  22. Hopefully as well the mastermind behind this scheme will be apprehend thus brought into justice.

    ReplyDelete
  23. syabas orang sabah,jangan jadi macam sesetengah pemimpin BN sabah sekarang yang hanya tahu menjadi pak turut pemimpin umno KL.lets give this traitor a lesson for this coming general election.sabah boleh'

    ReplyDelete
  24. I/C di keluarkan JPN bukan beli di Gaya Street atau di pasar ikan.Macam mana katakan haram?

    ReplyDelete
    Replies
    1. pengeluaran MyKad harus dibekukan sementara RCI ditubuhkan dan menyiasat perkara ini..

      Delete
  25. pasal tulah RCI harus ditubuhkan segera agar VVIP tersebut dapat dihukum dengan berat kerana mengkhianat..

    ReplyDelete
  26. mungkin VVIP tersebut harus didedahkan saja kepada umum..tidak perlu berbunga-bunga kerana mungkin ini adalah komplot saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wajar disiasat segala yang didakwa itu supaya kebenarannya didedahkan.

      Delete
  27. Mahathir dan semua pemimpin BNUMNO Sabah harus dibunuh bersama PATAI yg sudah memenuhi Sabah!

    Saya masih ingat pembantu rumah jiran saya yg berumur 18 tahun pada 1991disuruh datang ke pejabat UMNO untuk membuat I dan mendaftar sebagai pengundi.

    Orang yg bertanggungjawab ialah Sairin Karno dan tanpa ragu2 tiada sebarang aduan terhadap polis atau JPN kerana ini adalah satu projek khas untuk org asing dan para pemimpin tempatan tiada seorangpun yg bersuara.

    Projek ini sudah berjalan dgn lanar sejak tahun 1991 hingga ke hari ini tanpa sebarang tindakan. Malah sekarang inipun sindiket JPN dan SPR serta Mahkamah/PDRM/KDN terus dgn projek mereka;
    1. Pendaftaran lewat beranak bergerak
    2. Projek penarian warga asing untuk diberi IC -JPN
    3. Program 6P/5P
    4. Pemberian IC pada pemegang IMM13/penduduk di pusat2 penempatan UNCHR kononnya!
    5. Sindiket persendirian oleh Akjan dan orang2 YB2 Asal PTI seperti Ghafur , Bung Mokhtar, Yahya Hussin, Musa, Jainab, Shamsuddin yahya, Shafiee Afdal dan yg sewaktu dgnnya Sairin Karno. Serta orang2 seperti Anak Petagas.

    Mudah2an kesemua mereka ini diberi pengajaran oleh Tuhan dalam masayang terdekat. Amen!

    ReplyDelete
  28. Saya tidak percaya ini erita kalau VVIP itu tidak didedahkan. Alang2 cerita ini sudah didedahkan, kenapa si VVIPnya tidak didedahkan! Tidak boleh dipercayai kecuali nama VVIP didedahkan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..jika benar, dedahkan saja VVIP tersebut. alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan. kalau sudah dedahkan kegiatan tersebut, alang2 lah tidak dedahkan pelakunya.

      Delete
  29. Baru2 ni pigi Lahad Datu ada komen situ terdapat kumpulan dipanggil 'OTAI' -Orang Tempatan Asal Indon.
    Kalo benar memang teruk masa depan anak-anak kita akan ditakluk satu hari!
    SAPP patui pigi tanya orang tempatan diLahad Datu..je!

    ReplyDelete
  30. Mahathir harus dihukum sebelum dia meninggal dunia!
    Dialah org yg membuat angkara semua ini dgn mengatur, mengarah dan melaksanakan semua ini dengan pembabitan JPN, KDN. PDRM,dan UMNO!

    Mahathir wajar terima padah setimpal dosanya! Dialah penghulu IBLIS disebalik semua ini.

    Wajar keturunannya tidak akan aman selama 13 keturunan selagi mahathir tidak menjalani hukuman setimpal hukuman tembak mati di depan rakyat sabah!

    Dia keturunan benggali dari kerala India tapi mengaku melayu menipu identitynya.

    ReplyDelete
  31. RCI wajar ditubuhkan untuk menyiasat sindiket Projek IC ini untuk mengetahui kebenaranya.

    ReplyDelete
  32. inilah yang terjadi bila ada kedudukan dan pengaruh. salahguna kuasa sentiasa akan berlaku.

    ReplyDelete
  33. bila tiada kerjasama semua pihak, maka beginilah jadinya. rakyat sendiri melindungi PATI, menjual maruah negara kepada warga asing.

    ReplyDelete
  34. Aduiii! Siapa konon itu VVIP dari Sabah yang macamtaik itu?

    Si Bung Gobuk? atau Anifah Aman? Musa Aman? Ghafur Salleh? Sairin Karno? atau kaumkerabat yb2 asal PTI seperti Yahya Hussin atau Salleh keruak atau Jainab, atau si Sultan taik tasu Akjan?

    Apa mahu rahsia2 lagi. Kasi dedah saja, biar rakyat Sabah yang Tulin kasi mati itu suami isteri samada pilak atau Bugis!

    Tidak habis2 dgn projek IC tapi ini yb2 BNUMNO Sabah yang dilaknat oleh Tuhan tidak pandai sedar2.

    Kamu ingat kekayaan kamu itu kamu boleh bawa matikah?

    ReplyDelete
  35. Logik fikir pun memang projek ic ni wujud. Kalau tak macam mana pula pati boleh dapat ic palsu kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, tangkap ketua dia, then mungkin semua akan selesai.

      Delete
  36. Soal vvip pula, mesti ada punya la... Tanpa vvip projek ini takkan bertahan lama.

    ReplyDelete
  37. Namun saya hanyalah rakyat biasa yang tak punya apa2 bukti. Justeru saya amat berharap agar isu ini dapat disiasat dan diselesaikan.

    ReplyDelete
  38. Desakan mengenai penubuhan RCI harus diberi perhatian. Manalah tahu menerusi RCI masalah ini dapat ditanggani. hihi

    ReplyDelete
  39. Semoga hal ini mendapat perhatian sewajarnya:)

    ReplyDelete
  40. Paquin,paquin! Bro punya komen ini lembek sangatlah, tidak bersemangat langsung walaupun situasi sudah terlalu teruk di Sabah tentang isu Projek IC.

    Bukan IC palsu tau, tapi iC genuine!
    Kalau boleh mahu kasi mati semua itu P...! Mereka mahu rampas kuasa di Sabah dan si Anak Petagas yg pengerusinya.

    ReplyDelete
  41. its obvious that project IC does exist in sabah.

    ReplyDelete
  42. When we blame them (the PDRM) for not doing their job , the truth is they were asked to keep this matter hush hush. This VVIP should be investigated.

    ReplyDelete
  43. RCI should be set up immediately. We need this pati issue be solved once and for all.

    ReplyDelete
  44. We can't let this pati to continue living in sabah and breed like rabbits. One day we will be outnumbered by them and we will end up becoming aliens in our own state.

    ReplyDelete
  45. I hope that the truth will reveal eventually.

    ReplyDelete
  46. Mengenai IC projek ini rasanya kerajaan serius menangani isu ini. Maka kita jangan mengaitkan sesiapa tanpa ada bukti yang kukuh.

    ReplyDelete
  47. Buktikan kalau benar VVIP yang terlibat dengan kes ini? Rasanya tidak ada guna juga kalau setakat cakap kosong tanpa ada perkara yang sebenar didepan mata kita.

    ReplyDelete
  48. IC projek adalah antara masalah utama yang timbul di Sabah. Maka kita harap masalah ini akan dapat disiasat dan ditangani. Mungkin pihak tertentu perlu mengambil serius mengenai IC projek ini.

    ReplyDelete
  49. Inilah gunanya RCI ditubuhkan. Kerana ini bagi memudahkan siasatan dilakukan oleh Suruhanjaya khas tersebut. Kerajaan Persekutuan perlulah menubuhkan RCI ini untuk menangani isu tersebut.

    ReplyDelete
  50. Kerajaan Persekutuan perlulah mengambil serius perkara ini. Kerana kita tidak mahu ada pihak yang cuba untuk memainkan isu ini. Kebenaran masih belum pasti lagi, maka kita harap isu ini akan diambil serius untuk ditangani.

    ReplyDelete
  51. sebarang dakwaan yang dibuat haruslah ada bukti. jika tiada bukti ianya tidak memberikan apa-apa makna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, perlu ada bukti agar rakyat tidak tertipu.

      Delete
  52. harap ini akan diberikan perhatian yang sewajarnya.

    ReplyDelete
  53. harap RCI akan ditubuhkan dengan segera agar semua persoalan akan terjawab.

    ReplyDelete
  54. Kerajaan tidak harus menolak pertubuhan RCI.

    ReplyDelete
  55. Siapakah yang membawa masuk budaya projek IC ni? harus membuat siasatan dan mengambil tindakan mahkamah.

    ReplyDelete
  56. Kerajaan persekutuan harus membuktikan keikhlasan untuk menyelesaikan masalah PATI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, jangan hanya berjanji sahaja, perlu tunjukkn bahawa kerajaan benar2 mau membantu rakyat untuk selesaikan masalah ini.

      Delete
  57. Who are those VVIP? Just wonder how they start and carry on the project.

    ReplyDelete
  58. Ahli RCi tidak harus dikongkong oleh mana-mana kuasa atau parti. Harus bertanggung jawab dan jelas dengan tugasnya.

    ReplyDelete
  59. Harus buat penyiasat tentang VVIP ini, jangan biarkan mereka terlepas.

    ReplyDelete
  60. Harap RCI dapat ditubuhkan dengan segera akan dapat siasat perkara ini.

    ReplyDelete
  61. Project ics existed since matahair became theprime minister. Harris knew about it and so were all the assembly men. They kept quiet because if they make noise they will be sack from their posts. Matahiar is too powerful and he is a human god of evils, He divided the people to make him more powerful. Today the project ic holders are in West Malaysia sleep in the streets. They claim to be Sabahans.
    the project ic holders are going to be outnumbered the local Sabahans.

    Matahiar's sins cannot be measured.

    ReplyDelete
  62. jika penulis berani mendedahkan isu ini, beliau juga patut berani mendedahkan nama dan pangkat VVIP itu.. tidak perlu sembunyikan identiti VVIP ini..

    ReplyDelete
  63. Semoga masalah PATI ini akan dapat diselesaikan dengan segera kerana ia menyebabkan terlalu banyak masalah

    ReplyDelete
  64. rakyat Sabah tulen perlu bersatu untuk melindungi kepentingan bersama

    ReplyDelete
  65. We Sabahan must fight for our rights to defend our welfares at least for future purpose

    ReplyDelete
  66. semoga usaha membanteras dan membasmi masalah PATI akan dipertingkatkan lagi oleh kerajaan Sabah melalui pelbagai operasi mengesan PATI di negeri ini.

    ReplyDelete
  67. dan berharap usaha berterusan perlu dibuat sehinggalah masalah PATI ini dapat diselesaikan.

    ReplyDelete
  68. macam si Kerismuddin yg melindungi itu VVIP suami isteri itu. Macam si Akjan punya keluarga bah!

    Apa? bukti? oh,no! BNUMNO tidak main itu bukti.

    ReplyDelete
  69. wah hebat2 juga mulut orang hutan di sabah ni..ok suku apa yang b'asal di sabah nie.. Suku apa yang memiliki borneo nie! Fuck u lh orang sabahan.

    ReplyDelete