Search This Blog

Thursday, May 19, 2011

Gotong royong Pemuda menyelesaikan masalah

Untuk keselamatan orang awam ....SAPP selesaikan masalah

KOTA KINABALU, Mei 19, 2011: Beberapa kemudahan awam seperti penutup parit kaki lima yang pecah di Kedai Likas Park, Taman Antarabangsa Likas, telah diatasi dengan cara bergotong-royong oleh Pemuda SAPP Kota Kinabalu.

Sumbangan bahan binaan daripada ADUN Likas, Datuk Liew Teck Chan telah membolehkan kerja pembaikan tiga (3) penutup parit dan grill besi untuk laluan kenderaan diperbaiki.

Gotong-royong tersebut telah diketuai oleh Pang Thien Fook, Ketua Pemuda SAPP Zon KK yang turut disertai oleh 7 orang Pemuda dari kawasan KK.

Kawasan terlibat merupakan laluan utama pelajar 4 buah sekolah serta penduduk taman yang berdekatan.

Dalam kenyataan Pang selepas kerja gotong-royong, beliau menyeruh agar semua ahli Pemuda SAPP turun padang dan selesaikan sendiri masalah yang dihadapi oleh rakyat sekiranya ianya boleh dilakukan mengikut kemampuan.

SAPP perlu buktikan kepada masyarakat bahawa SAPP bukan seperti parti politik yang lain yang hanya pandai keluar dalam muka akhbar dengan menunjuk parit atau lubang jalan. Beliau turut membidas tindakan beberapa individu terutamanya yang mewakili kerajaan supaya hentikan publisiti murahan apabila melawat masalah rakyat. Jangan bazirkan wang rakyat sehingga 6 hingga 8 orang Kapitan termasuk PKR pergi lawat lubang jalan. Mereka sepatutnya menggunakan saluran Kerajaan yang mereka ada supaya masalah rakyat dapat dikurangkan.

28 comments:

  1. Ini barulah betul betul kerja bukan macam parti DAP tahu aje tunjuk sana sini macam mereka bos di suratkhabar tapi tidak pandai kerja.

    Rakyat dapat menilai mana satu parti pandai kerja dan mana satu parti yang lain tahu saja komplain.

    ReplyDelete
  2. SaPP is a people oriented party is a party really committed to the people of Sabah so we need to support them all the way for Sabah.

    ReplyDelete
  3. gotong royong memang baik.

    ReplyDelete
  4. Baguslah, teruskan usaha membersihkan longkang, membaiki kaki lima, memasang grill... Sememangnya usaha yang baik daripada SAPP.

    ReplyDelete
  5. apa pun sebaiknya jika aktiviti seperti ini dilakukan tanpa mengira kepentingan politik.

    ReplyDelete
  6. satu usaha yang baik. diharap ia adalah usaha yang berterusan bagi SAPP.

    ReplyDelete
  7. semoga aktiviti seperti ini dilakukan oleh parti-parti lain dengan ikhlas dan bukan untuk menunjuk-nunjuk.

    ReplyDelete
  8. kan bgs jika mereka buat kerja2 ni dari dahulu lagi.

    ReplyDelete
  9. harap kerja gotong royang mereka lakukan ini bukan satu gimik untuk mereka tunjukkan kebaikan mereka.

    ReplyDelete
  10. Memang SAPP mahu membuktikan tapi sayangnya SAPP melakukan untuk semata-mata meminta sokongan rakyat dan bukannya berjiwa rakyat. Apa pun teruskanlah usaha. Kita lihat apa pandangan rakyat.

    ReplyDelete
  11. SAPP membuktikan mereka boleh buat. Tapi jika hanya perkara ini rasanya rakyat sendiri pun tidak begitu pandang sangat. Harap SAPP berikanlah yang lebih lagi. PRU tidak lama lagi. Carilah apa yang SAPP boleh lakukan.

    ReplyDelete
  12. gimik SAPP tapi terima kasih kerana susah2 saja..

    ReplyDelete
  13. mahu juga dipublisitikan 'gotong-royong' ini...nyata SAPP TIDAK ikhlas...

    ReplyDelete
  14. "..SAPP perlu buktikan kepada masyarakat bahawa SAPP bukan seperti parti politik yang lain yang hanya pandai keluar dalam muka akhbar dengan menunjuk parit atau lubang jalan.."

    maksudnya seperti yang dilakukan oleh DAP kah? dalam gambar hanya jari menunjuk kepada masalah tapi tiada tindakan.

    ReplyDelete
  15. bisuk2, ada lagi ni SAPP buat..terus cakap 'kami tidak macam parti politik lain yang hanya pandai menunjuk sahaja' sedangkan SAPP juga menunjuk-nunjuk kononnya mereka ambil berat padahal publisiti murahan SAPP.

    ReplyDelete
  16. Lain kali ada apapa masalah, mintalah bantuan SAPP.

    ReplyDelete
  17. PeMeRHati SentiasaMay 22, 2011 at 10:47 PM

    best baca comment kamurang semua.. sy bukanlah mau menyokong parti itu dan ini dan bukan juga membenci parti si anu dan si anu.. kalau parti politik ni.. sy memang kureng sikit.. tapi tengok gaya blogger2 yg beri comment2 ni.. memang ANTI SAPP KAH??? tapi anti2 pun tetap web ni juga lah kamurang p tinjau2 kan?? hehehe.. lucu...

    mcm Sabah Asli ckp, lain kali kalau ada apa-apa, mintalah bantuan SAPP. SAYA SUKUNG 100%. kalau pasal duit memang diorg (SAPP) tak dapat berilah.. tapi kalau soal tenaga dan beberapa perkara yang kamu minta mereka selesaikan.. itu memang mereka tak lokek.. kalau duit diorg mohon maaf.. coz mcm orang lain cakap bukan sy yg cakap lah.. kalau diorg tulung dari segi duit, nanti ada pulak pihak cakap parti ni berasuah.. sdh tu yg minta tulung tu pulak pengintip parti lain untuk menjadi bahan cerita diorg. best kan lakonan mereka kalau minta tulung. tapi kalau tidak ditulung mesti rakyat tu cakap itu ini..

    erm... susah betul manusia zaman sekarang.. DITOLONG KENA KOMEN, TIDAK DITOLONG KENA KOMEN.. BETULLAH ORANG CAKAP SELAGI JADI PEMIMPIN SELAGI TU MERATA ORANG AKAN MENGATA TAK KIRA PEMIMPIN TU BAIK ATAU JAHAT, IKHLAS ATAU SEBALIK SEBAB RAKYAT TAK PERNAH PUAS APA YANG ADA... MCM KATA PEPATAH, "SUDAH DIBERI BETIS, MAHU LAGI PAHA"

    begitulah kehendak rakyat sekarang... kalau si anu kena bagi tangki, si anu pun mahu sedangkan si anu ni kaya sudah. kalau tidak kena bagi, dia boikot satu kampung benci parti itu dan parti ini.. tapi kalau di kasih ikut mahu dia biar pun dia tau dia mampu, parti itu atau parti ini disanjung, digilap kasutnya, dikipas, dan diangkat kakinya seseorg pemimpin itu sampai lupa diri dan sanggup mengaibkan orang lain.. beginilah manusia sekarang.. MUDAH LUPA!!!

    JADI KURANGKAN BERCAKAP, LEBIHKAN BERAMAL...

    P/S: KALAU KAMURANG TAK PUAS HATI SAPP BUAT BENDA BEGINI, BANNED JER WEBSITE DIORANG, JGN AMBIL TAU HAL PERIHAL DIORANG... BUANG JAUH2 DARI FIKIRAN KAMURANG, BUAT SAKIT OTAK JER KAMU GADUH2 PASAL SAPP, DAP DAN PARTI2 LAIN.. TIADA JUGA HADIAH KAMU DAPAT TU KALAU KAMU BERTEKAK DI SINI.. SATU BAGI KOMEN YG BERNAS, SATU LAGI BAGI KOMEN MENJATUHKAN ORANG.. BINGGUNG NI, SDH TU.. BERGADUH-GADUH DALAM WALL ORANG LAIN.. SAYA PUN TAK TAU APA YG KAMU DAPAT..

    ReplyDelete
  18. Aku Bah Ni! Ko Pikir Siapa??May 22, 2011 at 10:53 PM

    memang sokong penuh pendapat si pemerhati sentiasa.. kalau tgk blogger yg lain sampai kasih aib org, memaki org, dan menghina org ni. ish, ish, sy pun mau tau adakah kita diberi hadiah kalau kita bergaduh pasal sesuatu yang memang kita baca jah dr luaran tapi tak mengikutinya dr dalaman.. pelik betul?????????????????????????

    ReplyDelete
  19. terpulang la ba sama pembaca apa dia mau cakap.. saya tengok tidak ada apa2 pun yang luar biasa.. kalau tidak mau terima kritikan, tidak perlu la buat ruang komen..

    ReplyDelete
  20. Kalau ini bukan orang pembangkang tapi orang BN. Mesti ada orang yang anti-bn akan mengkritik juga. Double standards.

    ReplyDelete
  21. SAPP at least do the job but not like those PBS and DAP who thought they are taukey cina only good in complain but no action. All are NATO!

    ReplyDelete
  22. SAPP puji juga DBKK Datuk Yeo menjalankan tugas dia dengan ikhlas.

    Hanya orang umno yang pemalas!

    ReplyDelete
  23. Supindit@Seluar Dalam warna PINKMay 23, 2011 at 2:26 PM

    Na nasihat sia, kalu ada sapa2 disini yg tidak puas atoi dgn SAPP, meluat dgn SAPP, tak mahu SAPP, langsung tak nak tengok SAPP duduk senang sikit, bagusla kamu pigi pigang 'salasing'@ parang panjang, pigi kamu manabas sandiri itu samak.. kalau tak pun datang kamu rumah si yong, pigi kamu libas lihir dia sampai putus kalu kamu punya benci sudah membuak-buak tidak tertahan. kalau umno buat liputan serah zink, beras sekampit.. punyala nak berabis memuji... gali sia. pigila.... macam sitahi-tahi saja.

    ReplyDelete
  24. Gotong royong is a good activity. keep it up.

    ReplyDelete
  25. But i can't help to wonder whether they really sincere in helping the people or just doing it for the sake of getting votes.

    ReplyDelete
  26. Lets don't easily trust them.

    ReplyDelete
  27. Keep up the good work SAPP. Forget those umno pussy lickers. They are stupid dumb dumb.

    ReplyDelete